Drygt 300höjdmeter innan frukost

Kan ju börja med att ”erkänna” torsdagens misslyckande. Kvällspasset skulle bestå av 25-30km löpning med ett 5km instoppat tempopass. Men när jag kom hem från jobbet och skulle byta skor så kom jag inte ut igen..

Transportlöpning är inte bara en fördel i effektivitet i träning, det är ibland ett måste för att underlätta att träning blir gjord. När man väl kommit hem är det lätt för mig att strunta i det även fast jag egentligen vill träna. Mystiskt det där!

Men passet denna morgon fick istället bli mycket bättre. Jag är ju inget bra i backar både pga min tyngd och att jag faktiskt aldrig springer i backar. Men det blev ändrat lite idag trots att jag inte har åkt bort. Små backar finns nära om man bara utnyttjar dom. Och det gjorde jag idag, även om det kanske inte var världens mest intressanta runda för det är då inte möjligt om man vill få sig ett antal meter upp samt ner. Drygt 300 höjdmeter på 11km(enligt klocka så stämmer väl sisådär).

Jupp sådär blev det, många varv upp och ner! Hämta sen min väska hemma och sprang vidare till jobbet, sluta på drygt 20km strax över 5min tempo. De två backarna jag prang uppåt för varje varv är rätt branta (min definition) så kändes i vaderna efteråt!

Undra hur många varv som krävs för att ”bestiga” mount everest…

Någon hade även lagt upp energidepå längs stångån men lät det vara för bättre behövande.

Kommentera