Mallis första dagar i många bilder – Glädje!

Då börjar måndag dra mot sitt slut(även om jag har svårt att komma ihåg vilken dag det är). Mycket har skett på Mallis och här får ni liten snabb överblick genom massa bilder 🙂

Började med att jag åkte upp till Stockholmo med buss efter jobbet på fredagen för att slumra över hos Thomas, Ida gjorde detsamma som också åkte långväga. Fick där frukost med sjukt gott bakat bröd!Vi tog sen en promenad och köpte med oss lite mat och frozen yoghurt som satt ytterst gött i det tyvärr väldigt bra vädret. Borde ju regna när man ska iväg utomlands…

Blev sen en flygturen på lördag eftermiddag tillsammans med ett par laddade ledare!

Väl framme fick vi lite introduktion till Malis av Surballe(Ja han heter så!), vidare sur var han dock inte. Men en balle hade han.

Såg från bussen hur folk sprang omkring i stora overaller med flera lager, hur orkar dom? Var typ 14grader när vi kom dit på kvällen tror jag. Men vi inledde iaf med en middagsbuffé där som var riktigt nice efter att resande

Kan ju inte klaga på utsikten som finns på hotellet direkt

Söndag startades med en morgonjogg på 5km, där jag körde en 5:a innan, för att kunna njuta av frukostbuffén lite extra såklart 🙂

Glada miner i detta underbara gäng!

På dagen sen drog vi iväg till en hamn med kanske inte de billigaste båtarna och sprang sen tillbaka därifrån.

Tog en kort simtur i poolen innan vi fick sen lyssna på Suss föreläsning ”Ingenting är omöjligt” där hon berättar om sin resa från soffpotatis till Ironman. Inte olik min egen resa så väldigt kul att få höra den även om jag hört bitar av den vid olika tillfällen men inte sammansatt. Hon är så grym på att föreläsa!

På kvällen spela jag kort med Thomas och Ida där vi blev sugen på glass. Efter att ha blivit förnedrad med 3 vinster till Ida så gav vi upp och jaga glass. På hotellet fanns det tydligen inte så sent(!?), så vi promenerade ut men det verkar inte vara så vanligt på ställena här. Utom typ pinnglass. Så till slut tog vi saken i egna händer då vi pratat om bananasplit innan. Vanilljglass, chokladkex och bananer samt skedar. Med det införskaffat fick vi en grym glass att käka! 😀

Måndagen startade på nytt med en morgonjogg. Stack iväg med Suss och rekade lite innan frukost. Dagens pass var sen upp i bergen där jag skulle vara guide för de som ville vara längst fram och springa. Fungerade väldigt bra och vi jagade oss uppåt, vilket är grymt jobbigt för mig. Väl uppe så skulle Thomas och jag sticka neråt för att möta gänget bakom men när vi väl kom till dom ”tvinga” Mirre oss att springa ner till botten för att sen springa upp igen. Så sista stigning på ca 1.5km fick vi ta två gånger. Blev därför en 14km tur med ca 470 meter stigning. Men grymt fin utsikt var det!

Grymma förstaklungan

Starka Anders uppe på toppen

LÖPARGLÄDJE!!!!!

Väl tillbaka så hade jag bokat massage hos Mariette då mina vader inte riktigt var pigga. Så  efter torterande av mina vader så att jag nästan skrek blev jag lite borta men fick hämta mig för att det blev dags för ett Crossnature-pass som Chatrine skulle hålla i. Styrketräning, verkligen min styrka..

Pressade fram ett leende innan start åtminstone!

Gjorde sen väldigt roliga och tuffa övningar, främst i par eller i grupp. Jag och Thomas körde på bra!

Benböj tex

Efter det blev det föreläsning av Mirre angående hennes resa till där hon är idag som inte alls är lik Suss, men ändock lika spännande! Prata det kan hon 🙂

Dagen slutades sen på ett matställe som inte ville ta emot min beställning på två rätter. För de har så stora portioner så man blir mätt på det. Han lovade att ta in mer ifall vi inte skulle bli mätta, gratis. Jag tog det som en utmaning och åt gladeligen rejält mycket supergod stroganoff tillsammans med mina två kamrater. Första lasset räckte inte så han kom snällt in med en till. Då hade han ändrat sig från att han ville att vi skulle komma tillbaka till att jag inte fick komma tillbaka, om han var allvarlig eller inte förtäljer inte historien 😉

Starta med en riktigt god förrätt!

Sen kom första fatet in som blev tomt

Nästa fat försvann det med, sen våga jag inte be om mer. Vi var mätta ändå 😛

Nu är det dags att sova lite inför morgondagen, glädje vet jag att den kommer innehålla!

2 reaktion på “Mallis första dagar i många bilder – Glädje!