Påskturné med distansrekord

Sammanfattning av långfredag till påskdagen är följande:

Vidingsjö -> Hem -> Motala -> Vadstena -> Göteborg -> Ytterby -> Göteborg -> Visingsö -> Vadstena -> Ljungsbro -> Hem. Otroligt underbart var resultatet! 😀

Startade då långfredagen med att springa ut till Vidingsjö för att där ha långpass med Akele.

Efter det långpasset på 35km så byta jag snabbt om hemma och drog iväg på cykeln till min syster i Motala för att fira min cooling till systerson om fyllde 5år.

Där fick jag i mig en hel del energi som vid det laget kändes behövligt

Ett Wii låg i hans paket denna dag och jag må säga att han var riktigt bra, påminner nästan om mig 😉

Favoritstället i deras hus, så underbart!

Efter det blev det en kortare cykeltur hem till föräldrarna i Vadstena där det skapades farmorgröt av min kära mor!

Efter lugn kväll med föräldrarna så blev det en nattssömn innan jag gick upp strax efter kl 5 på lördagsmorgonen för att avsmaka den fina farmorgröten som svallnat under natten och nu med skinka var sjukligt god 😀

Lånade sen bil av föräldrarna och körde mot Göteborg för att där träffa Carina för att prata lite träning. Otroligt trevligt människa som det lyser om, vi fick båda med oss lite extra motivation från det mötet! Klockan närmade sig 10 och jag skulle då dra till nästa träff i Göteborg medan Carina skulle ut och köra hårda intervaller 🙂

Var då dags för löptur i Göteborg för att fira den underbara personen Tobias, 42 år fylldes denna dag och det skulle vi fira med att springa över 42km. Underbar idé som jag helt enkelt var tvungen att vara med på. 7st var vi vid starten med en väldigt glad Leffler 🙂

16km senare så var vi 4personer kvar som skulle springa hela biten, alla av oss träffades via Sommartåget. Lite intag av energi blev det innan vi drog vidare.

Tuffade sen på ut ur Göteborg och genom landsbygd för att till slut få använda färja för att ta oss vidare. Där mötas även Lefflers mor upp och samt Tobias fru Paula som båda hade med lite gott fika vi mumsa på under resan. Vädret var klockrent så det var bara att njuta!

Nästa mål blev Lefflers mor hem. Väl där bjuds det upp till sång och födelsedagstårta som överraskning. Fick där en trevlig stund inomhus.

Fick vi utökning av en till Leffler i form av Åsa, så sista biten var vi 5 personer som njöt av det fina vädret 🙂

Vi kom sen efter en dryg mara fram till Ytterby norr om Göteborg där vi satt och tog det lite lugnt vid en intressant filur

Vi skildes där åt förutom Björn som jag tog en pizza med innan vi tog tåget tillbaka till Götet med. Den satt fint!

Där tog jag bilen igen för att dra vidare, denna gång var det Visingsö som gällde. Hade sett att de skulle springas på ön på söndag och då jag åkte förbi på lördagskvällen så kolla jag ifall man fick vara med. Emelie från marathonutmaningen var där ute hos ett par vänner och där erbjöds jag sovplats. Så även om jag inte planerat detta och egentligen inte hade kläder med mig för en extra dag så kunde jag inte skippa denna möjlighet. Så blev en till tur med färja på kvällen.

Väl på ön så blev jag bjuden på middag med efterätt och sen blev det lite spel, vet inte om dom var bra eller jag dålig men jag blev då enda person som slutade på minuspoäng…

Till slut blev det dags att sova där jag hade fått mitt egna lilla rum, snacka om lyx! Men så var det ju extremt trevliga personer jag hittat ockå 🙂

Dagen därpå så var det långpass som gällde igen. Vi 4 samt Suss skulle iväg och springa, med det fina vädret så blev jag lite otålig och sprang iväg för att hämta Suss som redan hade sprungit iväg så blev 7km löpning innan vårt härliga gäng drog iväg.

Ett par fina bilder från Suss

Emelie påväg mot nytt distansrekord denna fina dag, 20.6km! Grymma tjejen!

Fick sen dra mig vidare för att hinna med 15:45-färjan, Suss mötte upp mig påvägen och gav mig lite trevligt snacks som jag inte vänta med utan tjuvöppna lite redan på färjan tillbaka för att få i mig lite god energi.

Blev sen bilen igen mot Vadstena med ett litet kort stopp en bit innan för att hälsa på föräldrarna som var bortbjudna. De satt utomhus i jacuzzi och verka inte tycka att livet var så dåligt, även om de fick låna en bil för att komma dit då jag hade snott deras 🙂

Fortsätta hem till dom och fick ta åt mig av farmorgröt och skinka som fanns kvar, mumma!!

Fick sen svida om till cykelkläder igen för att ta cykeln till Ljungsbro denna gång. Där fick jag en väldigt trevlig löp och pratstund med Ulla som sluta på dryga 10km. Detta gjorde att veckan sluta på 206km vilket är distansrekord för en träningsvecka! Med drygt 23h totalt. Alltid skönt med rekord 🙂

Tog sen sista cykelturen för att efter drygt 2dygn komma hem igen vilket var lite skönt trots att det varit underbart så kan det vara skönt att komma hem ändå. Avnjöt en muslitallrik proppad med hackade dadlar som avslutning på kvällen och helg med ett leende på läpparna 🙂