Mini-äventyr och balans

Mina tidigare planer för denna helg försvann tyvärr pga vissa omständigheter, så jag hade en helg utan några planer. Satt och funderade i veckan vad jag skulle hitta på tills jag prata med Mirre på onsdagen, det slutade med att vi skulle springa Tranås -> Gränna via Holavedsleden.

Lyckades komma ifrån jobbet vid 15 på fredagen och var nere i Tranås till 16 där Mirre väntade på mig. Och jag verkade extremt glad över att se henne 😛2013-07-12 16.22.08Drog oss iväg genom Tranås till leden och bara njöt. Med världens bästa kartläsare och guide så missades inte en enda sevärdighet heller 😉1

Drygt halvvägs så tog vi en paus och bara sög in atmosfären2013-07-12 20.20.08

Första dagen blev det 25km härlig tur tills vi stannade för att sova vid en rastplats, så där vilade vi oss i ett vindskydd efter att ha slutat dagen med lite bad och mat.3

Efter att ha sovit ut natten så vakna vi till fågelsågen och var vi pigga samt sugna på mer äventyr, humöret på topp!46

Totalt såg vi 4st ormar, varav 2 döda. Jag hoppade till lika mycket varje gång som den stora tuffa kille jag är, men jag ser det som bra träning för reflexer och explosiviteten!2Bjöd på både fina miljöer och ibland lite mindre intressanta miljöer. Men fint var det! Oavsett om det var lättlöpt eller ibland kanske inte lika lättlöpt.5 2013-07-13 12.09.56

2013-07-13 12.11.23

Sista milen fick jag även testa på att springa med två ryggsäckar för lite extra träning. Armarna blev dock trötta av att hålla ryggsäcken stilla men det funka bra ändå 🙂 Gäller att utmana sig själv!8

Efter 35km i konstant värme men variande miljö så kom vi fram till Gränna! Det blev totalt 6mil på ett dygn. Blev där hejdå till min grymma äventyrspolare då vi splitta upp. Fanns ju gott om tid kvar på dagen så jag passade på att med buss och tåg ta mig till Motala där ett gäng vänner hade riktig en riktig sommardag. Åkt ut med båt till strand för att slappa och spela volleyboll med grill på kvällen. De var snälla nog att komma och hämta mig vid hamnen i Motala med ena båten för att dra sig till Varamon där de har stugan.

Så dagen fortsätta lika bra som den började. Det blev bad och lek i Varamon innan grillen sen sattes igång.

Känslan av att sitta och åka båt skriker verkligen sommar, så det var bara att sitta och njuta!2013-07-13 17.32.56 2013-07-13 17.33.29 2013-07-13 17.43.15 2013-07-13 19.39.12 2013-07-13 20.44.31

På kvällen fick jag skjuts hem till Linkan.

Så hur toppar man en sådan dag?

Balans var det..

Funderade på vad som skulle göras idag och svaret blev helt enkelt ”ingenting”. Så idag har jag slappat och tagit det lugnt samt laddat batterierna inför nästa vecka, den kommer vara en rejäl mängdvecka inför Kalmar. Looking forward to it!