Inget godis i XXX-dagar

Jag har ett rätt hälsosamt förhållande med mat, jag äter för det mesta väldigt bra mat och slänger in diverse skit främst när jag är iväg. Känns bra och fungerar bra.

När man kommer till sådant som man äter utöver mat så är jag inte längre lika bra, rättare sagt så är jag helt jävla kass. Godis, glass, bakelser etc. Jag kan äta pretty much hur mycket som helst. Behöver inte ens vara hungrig eller ha sug. Kan lätt få i mig utefter känslor. Istället för att lyssna på magen.

Klassisk mening som skrivs många gånger i forum:

”Om du springer mycket så behöver du inte bry dig om vad du stoppar i dig”

Först det första så behöver kroppen bra bränsle för att fungera som den ska, sen behöver inte allt man stoppar i sig vara bra.
För det andra, jo jag har inga problem att gå upp i vikt även när jag springer 20mil i vecka.

Detta tar jag nu tag i genom att skippa socker. Vad jag menar med det kan man ju undra. Men tanken är att skippa raffinerat socker, även om jag inte kommer lusfråga om man när jag inte är hemma. Så det innebär inge godis, kakor eller glass (med socker iaf, finns alternativ har jag hört). Men kommer äta bär och frukt osv, ta bort kolhydrater är verkligen inte tanken!

Det speciella med detta LÖFTE(håller alltid vad jag lovar) är att detta ska gälla tills dess att jag springer milen snabbare än mitt PB som är 38.33 från 2012. Äntligen får jag lite motivation att ta tag i löpningen och springa fort igen. Gissar på att jag i dagsläget skulle hamna runt 40:30 på ett bra millopp…

Hur lång tid kommer detta ta då? Den som lever får se 🙂

Såhär äter jag godis! *nomnomnom* 🙂

En reaktion på “Inget godis i XXX-dagar

Kommentera